Bokstavskombination

Av något slag måste jag vara drabbad av. Jag har i och för sig inga koncentrationssvårigheter, men däremot så kliar det i fingrarna om jag inte får skapa. Jag har till exempel bytt köksgardin sisådär fyra gånger det senaste halvåret. Klätt om halltavlan säkert tio gånger sedan jag flyttade hit för knappt två år sedan. För att inte tala om alla kuddfodral som sytts och flyttats runt mellan rummen här hemma. Så kläs det om möbler och hittas på nytt pyssel hela tiden. Ja, så syr jag ju kläder och väskor också. Som ni kanske märkt?
 
Min gode vän Nicke är övertygad om att han också lider av någon slags bokstavskombination. Jag försökte snällt säga att nejdå Nicke, du är ju bara lite extra sprallig. Ah, säger han, ES.
 
Jag har försökt klura på vilka bokstäver som kan tänkas ingå i min kombination. Utan vidare framgång. 
 
Ni kanske vill se den senaste köksgardinen? Varför frågar jag egentligen, det är ju inte som att ni har något val. Här kommer den:
 
Gjorde en liten flärp med en ring i längst ner, för att få lite rullgardinskänsla.
 
Men flärpen, den syns bara på dagen.
 
Jag tror nog inte att jag visat gardinen jag gjorde innan det?
 
Båda tygerna är från Ohlssons, det översta är en vårnyhet och den nedersta rear vi nu, tokbilligt.
 
Hur såg det ut innan det då? Och först av allt.

Kommentarer
Maria säger:

SNIS tror jag det heter (ständigt nya idéer syndromet) lider som du säkert vet själv av det. Inte lätt att bli av med har inte hittat något botemedel i alla fall.

Svar: Haha, tack för diagnosen! Synd på bristen av botemedel.. eller kanske inte ändå?
Karin Widén

2013-02-02 | 12:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback