Knäpp dödskalle

Hittade en hel hop med pärlemoknappar i vår tvåkronorslåda på jobbet. Lådan där udda knappar hamnar. Sedan är det ju så att jag råkar vara en samlare utan dess like, så visst fanns det resurser även hemma i gömmorna. Fick för några år sedan hur många knappar som helst av Idas mormor som haft en vännina som ägt en tygbutik.
 
Eftersom vi haft så fint väder har jag gjort mitt allra bästa för att hitta på sysaker att sysselsätta mig med ute på balkongen. Klippte ut en dödskalle i vlieselin och pressade fast på baksidan av framstycket, dels för att få förstärkning där knapparna skulle fast och dels för att veta var jag skulle sy fast knapparna. Började med konturerna och fyllde sedan mitten. 
 
Ja alltså, det blev ju lite långtråkigt med alla knappar..
 
Tänkte först pimpa ett par skor, men hittade inga fina skor. Hann fundera om de skulle fast på en väska också, innan mitt dödskalletänk satte igång. Det här dödskallandet är lite mer än vanligt för tillfället, har sytt sjuttioelva tröjor med dödskallar på nu på sistone. Ja, ni ska få se dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback