Syprojektet VI

Den här gången blev det ett par alladinbyxor i viscosetrikå. Ett jättefint tyg med tungt fall och fin struktur, var tyvärr svårt att få med hur fint tyget är på bild. Ni får tro mig på mitt ord helt enkelt.
 
Byxorna kommer vara helt underbart sköna i sommar. Gjorde faktiskt så att jag klippte sönder ett par byxor jag köpt på Cubus för många år sedan och ritade av mönstret. Fast jag skippade yttersidsömmen, gjorde fram- och bakben i ett och samma stycke.
 

Man kan ha dem hellånga.
 
Eller dra upp dem.
 
Så de blir halvlånga.
 


Jag låter bilderna tala för sig själva, det syns ganska tydligt hur jag gick tillväga va?
 
Allt material är en gåva från Ohlssons tyger, och det här inlägget ett samarbete med Tygbloggen.

Kommentarer
Marie säger:

Dom var verkligen jättefina!

2013-06-07 | 20:11:26
Sarita säger:

Du syr jättefina grejor, var hittar du dina mönster? Gör du dem själv eller? Gillar verkligen byxorna.

Svar: Tack! Jag gör de flesta mönster själv. Men just dessa byxor har jag snott mönstret rakt av från ett par alladinbyxor köpta på Cubus =)
Karin Widén

2013-09-27 | 10:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback