Dianas nya kläder

 
 
Se ett sådant fint fodral Diana fått.
 
 
Tyckte hon var lite väl.. grådaskig innan. Dessutom skar sig hennes gråa nyans med den nya soffans gråfärg. (Ni ska få se soffan i ett annat blogginlägg, finns en liten tjuvkik på instagram @jagsyrminaegnaklader för er som inte kan hålla er.)
 
 
Nu är dom mycket snyggare ihop. Och Diana slipper skämmas om hon får stå naken mellan provningarna.
 
 
Jag började med att sy ett fodral ungefär hur jag trodde det skulle se ut. Trädde på henne det avigt och nålade längs kroppen.
 
   
 
Sydde och klippte sömsmånerna. Halsdelen var det lite mer pill med, men gjorde samma princip där. Det krävdes några provningar och lite ändringar innan jag var helt nöjd.
 
   
 
Jag fållade nederkanten med sicksack så att sömmen blev stretchig, orkade inte byta till tvillningnål för att sy en snygg söm som ändå inte kommer synas. Trädde i ett tunt resårband och drog ihop allt som gick runt Dianas ben. Då hennes ben inte är användbart till så mycket annat än att stå på så gör det nog inget att "klänningen" är så tight att den inte går att gå i.
 
Tyget är en stretchig polyester, typ farmorskvalité. Köpt på Ohlssons för ungefär hundra år sedan.
 
 
Och hur ska du reglera storleken på henne nu då, tänker ni. Ja, det går ju faktiskt att klä av henne om det blir aktuellt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback