Leopardväska

  
 
Med skinnbotten och nylonband som handtag.
 
 
Spetsband som dragflärp.
 
 
Och snedslå längs dragkedjan.
 
     
 
Jag fodrade inte väskan som vanligt utan sydde ihop yttertyget med vindpoplin innan jag sydde ihop väskan. För att dragkedjan skulle bli snygg inifrån sydde jag fast dragkedjan "åt fel håll" alltså så att sömsmånen hamnade utåt och dolde den med snedslå. För att gömma sömsmånen längs sidsömmarna inne i väskan sydde jag snedslåar även där .
 
 
 
Ni som följer mig på instagram har såklart redan sett väskan. @jagsyrminaegnaklader

Kommentarer
THE REVOLT säger:

Va fin!:D

Svar: Tack!
Karin Widén

2014-10-06 | 21:23:44
Bloggadress: http://TheRevolt.blogg.se
Maja säger:

Snygg, hur stor är den?

Svar: Tack! Den är 43 cm bred, 33 cm hög och botten är 13 cm.
Karin Widén

2014-10-07 | 09:03:49
Bloggadress: http://maja-mittlillajag.blogspot.com
Mia säger:

Superfin!
Och verkar gå snabbt att göra!
Vissa väskor vill man inte lägga ner en evighet på... Så denna modell blir perfekt till dottern när det bär av till simskolan. Tror jag ska använda plastad frotté eller textilvaxduk som foder.
Tack för inspirationen!

Svar: Tack Mia! Ja den gick fort att göra, det var precis min tanke att jag inte ville lägga ner för mycket tid på just det här tyget. Textilvaxduk låter som ett perfekt foder. Ska bli kul att se din väska sen =)
Karin Widén

2014-10-08 | 10:54:27
Bloggadress: http://miamaria12.blogspot.se
camilla säger:

Verkligen snygg o cool !

Svar: Tack Camilla =)
Karin Widén

2014-10-08 | 18:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback