Mer vild än tam

I går kväll hängde jag med Gofisen. Vi lekte massor medan hans föräldrar var på bio.

En lek gick ut på att hålla oss från att kissa och bajsa. Vet inte om jag förklarade reglerna dåligt, för det tog inte mer än någon timme så luktade det bajs om barnet. GAAA. Men, det var inte så farligt som jag trodde, det där med blöjbyte. Var ju ungefär som att plocka hundbajs. Förutom det där torkandet efter, det gör jag sällan på marken.

Vi lekte en del andra lekar också. Lite oklart vad de gick ut på, då det var det Elias som bestämde reglerna.


Byxorna har krympt lite sedan sist jag barnvaktade.

Vad är det som får barnet så här lugnt?

Jo, Pingu.

Det var kanske lite ogenomtänkt att välja just detta avsnitt. Man skulle kunna säga att jag höll tummarna att han inte skulle få några dumma idéer.

Men inget sådant, bara en vild men snäll pojke som tillslut somnade på mig i tv-soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback