Nu vill jag ut och resa!

Men bara lagom långt och lagom länge. Och gärna två gånger, då jag numer har två weekend-bagar. Vet inte riktigt var jag vill åka, de är ju påtok för små för en jorden-runt-resa. Inte ens om jag skulle använda båda samtidigt (hemska tanke, de passar ju inte ihop) skulle de räcka till en jorden-runt-packning. Får klura på ett lagom resmål.
 
Den här väskan är sydd i ett gobelängtyg från Ohlssons, 199:-/m. Jag vet, smakar det så kostar det. Tur att det inte går åt så mycket till den här väskmodellen.
 
Axelband och botten är av fuskskinn, även de från jobbet
 
Även på denna väska kan axelremmen flyttas.
 
Lite som man vill.
 
Vi tar väl hjälp av Diana och visar hur, igen:
 
 
 
Fördelen med att göra en väska för andra gången är att man kan sy fast alla detaljer innan man syr ihop. För provade ut placering av handtag och sådant gjorde jag ju när jag sydde den här. Man skulle ju i och för sig kunna köpa sig ett mönster och följa det, jag har hört att det är så andra gör.
 
Inte så dumt att få ett sådant här resultat:
 
 
Istället för det här:
 
Eller är det bara jag som är petig?
 
Snygga axelremmar blir det om man klär in spännband i fuskskinn. Måtten på väskan är lappen till vänster, den till höger är den här.
 
D-ringar är från någon av våra fyndresor till Tygriket och karbinhakar från Panduro. Fodret är en vindpoplinstuv.

Kommentarer
Erika säger:

Hej hej!

Kan inte du lägga upp fler sy-beskrivningar, till exempel på den här fina väskan? Och dator-/iPad-fodralet?? Du syr så bra saker!

Svar: Jag ska försöka få ihop fler beskrivningar. Det tar sådan tid bara..!
Karin Widén

2012-12-05 | 12:29:33
Bloggadress: http://erikaetc.wordpress.com
Ida säger:

Snygg! Häng me till Istanbul i Maj! Sol, bad och god mat. Ons- mån. Ca 3000 kr. :)

Svar: Ja! Om du lovar att inte byta bort mig mot några kameler?
Karin Widén

2012-12-05 | 14:33:52
Kristin säger:

Imponerande väska, riktigt fin!

Svar: Tack!
Karin Widén

2012-12-06 | 20:33:16
Bloggadress: http://kristinskreativasida.blogspot.com
Jenny säger:

Vars köper du ringarna som du har till dina napphållare. De ska ju vara livsmedelsgodkända, hittar bara såna där det inte står om de är det.

Svar: Ringarna är köpta på Biltema, och är nog inte livsmedelsgodkända.. Ops! Kolla tradera, där finns det säkert =)
Karin Widén

2012-12-06 | 20:35:52
Juliette säger:

Tar du beställningar på såna väskor, eller modellen...? Vad skulle det kosta??

Svar: Ja absolut, det gör jag. Får nog lov att ta 500 kr för en sådan väska, är ganska mycket jobb med alla detaljer.
Karin Widén

2012-12-10 | 19:25:12
Bloggadress: http://juliettesil.blogg.se
Juliette säger:

Det var inte alls farligt :-) hur stor e den? Den ser väldigt stor o rymlig ut...

Svar: Bottenplattan är 40cm x 25cm och höjden är 30cm, så den är ganska rymlig =)
Karin Widén

2012-12-11 | 12:25:18
Bloggadress: http://juliettesil.blogg.se
Sara Karlsson säger:

Hej!
EXAKT den här sortens väska skulle jag vilja åstadkomma. Problemet är bara i vilken ordning man gör vad. Har inte kunnat hitta något mönster på en väska som den här. Finns det något sätt du skulle kunna hjälpa mig på? Måtten har du ju redan avslöjat, det är själva tillvägagångssättet jag behöver hjälp med. Jag bor i USA och kommer inte åt mönster ifrån Sverige (har läst att bl.a. Stoff o Stil har bra mönster), dessutom vill jag gärna börja idag (otålig som man är).
OM du känner för det så får du gärna maila till mig, [email protected]

Med Vänliga Hälsningar
Sara Karlsson

Svar: Hej Sara!Jag har faktiskt inspirerats av just den här väskmönstret: http://www.stoffochstil.se/Katalog/Monstre.aspx?group_id=8721 när jag sytt den här väskan. Då min kollega Maria sydde den här: http://hazzelblog.blogspot.se/2011/09/baglady.html efter det mönstret. Samma kollega har sytt flera väskor av mönster från den här sidan också: http://www.diybaglover.blogspot.se Hoppas du hittar något som passar =)
Karin Widén

2013-09-05 | 15:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback