Green room

Nu är hallen grön. Jag som inte ens gillar grönt. Men jag vet inte, det verkar inte blivit så stor skillnad. Nicklas märkte då inget när han kom hem från jobbet. Orange som grönt?

De svarta träfigurerna har min far gjort i slöjden. Så fina grejer gjorde då aldrig vi, jag minns att vi gjorde smörknivar som såg ut som... som att någon gjort dem i slöjden. I och för sig är jag ju mer en syslöjdstjej. Nästan allt det andra pyntet är från Ikea.

Tavlan har jag klätt med tyg från Ohlssons, vi har fått in många nya gardintyger i butiken nu. Den här gången tog jag bort de tyger jag hade under, två lager tyg går bra men tre, det är på tok för många.

Gör såhär:

Såga till en ram av trälister, de finns att köpa på vilket byggvaruhus som helst. Jag gjorde min ram 70 x 100 cm av 3 cm breda lister. Lägg ramen på avigsidan av tyget.

Klipp bort överflödigt tyg. Här är det jättebra att ha ett ögonmått, så man slipper mäta. Häfta sedan fast tyget på träramen. Lämna hörnen till sist.

Gör hörnen och häng upp. Då den blir väldigt lätt räcker det med två tunna spikar som upphängning. Perfekt om man bor i en nytapetserad lägenhet där det hotats med en käftsmäll för varje borrhål.


Kommentarer
Ida säger:

Jag som älskar grönt tycker att det blev riktigt fint! :) gillar tyget på tavlan. Jag har också haft en sån där fågel, undra vem som gjort den i slöjden då? :)

2012-02-02 | 19:07:10
Bloggadress: http://idanylen.wordpress.com
Sofia säger:

Riktig snyggt! Tack för tutorialen (;

2012-02-04 | 21:12:49
Bloggadress: http://sooq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback