Syprojektet I

Sådärja, nu är första projektet färdigt. Det blev en väska i fuskmockan Melrose. Samma tyg som jag gjort den här i, fast som ni kanske ser, i annan färg. 
 
 
Klippte 3 cm breda remsor som jag i sin tur klippte i 3 delar och flätade ihop. Flätorna limmade jag fast på väskan med textillim.
 
Dekorerade framsidan med en dragkedjsficka. Hur jag gick tillväga när jag sydde den kan ni se här.
 
Gjorde ett blixtlåshänge av en fläta, limmade fast den på en tygremsa och klippte runt.
 
För att få en fin baksida.
 
Fodrat den har jag gjort med ett gardintyg i satin, sydde en mobilficka med resår överst och en dragkedjsficka. Väskan stängs med ett magnetlås.
 
Även på axelbandet har jag limmat fast en fläta, axelbandet är fastsatt i väskan med D-ringar.
 
Detta inlägg är sponsrat av Ohlssons tyger, allt material har jag fått därifrån.
 

Kommentarer
Beatrice säger:

Snyggt! Du är så himla duktig på detaljer. Alltid kul att se vad som kommer ur dina händer :)

Svar: Tack, vad roligt att läsa!
Karin Widén

2013-03-22 | 00:12:01
Ch säger:

Kollat igenom din blogg och äntligen fått lite inspiration vad jag ska göra med min Iron Maiden-flagga som inte får plats på väggarna! :D

Svar: Kul att du blivit inspirerad!
Karin Widén

2013-04-26 | 21:59:01
Bloggadress: http://chbw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback