Jacka 711, typ

Det sägs ju att det är insidan som räknas, så jag har fodrat jackan med en lapptäcksstuv från Ohlssons.
 
Och det sägs ju även att det är detaljerna som gör det. Jag är beredd att hålla med. Nitarna är från Dollarstore.
 
Yttertyget köpte jag i våras när vi var ner en sväng till Stockholm.
 
På en av världens roligaste affärer. Näst efter Ohlssons såklart.
 
Fast jag skulle ju inte handla något..
 
Det spårade ju såklart.
 
Och det blev tungt att bära. 
 
Tur det blev en snygg jacka i alla fall. Har använt samma mönster som när jag sydde den här och den här.

Kommentarer
Eve säger:

Jättefin!!!

Svar: Tack!
Karin Widén

2013-08-04 | 17:31:36
Anonym säger:

Jag är så sjukt imponerad att du syr dina kläder helt själv! Du är ju dessutom riktigt bra på det :)

Svar: Tack, vad roligt att läsa!
Karin Widén

2013-08-13 | 18:57:27
viveka säger:

riktigt snyggt!! vad är det för typ av tyg du använt? // en trogen följare av din blogg ;)

Svar: Tack! Det är ett jeanstyg, men typ målarfärgstänk på, köpt på Stoff och Stil. Vad roligt att du följer =)
Karin Widén

2013-08-14 | 00:05:04
Maria säger:

Tackar ödmjukast för en inspirerande blogg!
Och önskar dig välkommen ner till Malmö där vi också har Stoff o Stil, men där butiken är 3 gånger så stor och mycket luftigare och trevligare!

Svar: Tack vad roligt att läsa att du blir inspirerad! Ojoj, tre gånger så stor?? Måste behövas flera dagar att ta sig genom alla tyger där!
Karin Widén

2013-08-21 | 12:00:36
Karolina säger:

Vilka snygga jackor!! Har själv letat efter liknande mönster. Får man fråga vilket mönster du har använt?
Tack för en inspirerande blogg:-)

Svar: Tack! Jag har faktiskt använt ett köpt mönster till de här jackorna, för en gångs skull =) Ett Burdamönster, men det är längesedan så det finns nog tyvärr inte kvar. Men finns säkert något liknande, det är ju en populär jackmodell nu =)
Karin Widén

2013-08-22 | 21:48:10
Rut säger:

Shit vad duktig du är! Har du gjort mönstret själv till jackan med asymmetrisk dragkedja (lite "mc-jackestil") eller har du köpt det? Jag har letat efter ett sånt mönster ett tag utan att lyckas särskilt bra nämligen...!

Svar: Tack! Det är ett Burdamönster (som jag ändrade placeringen på dragkedjan på och förlängde), men börjar bli några år sedan jag köpte det så det finns nog tyvärr inte kvar =/
Karin Widén

2013-08-26 | 14:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback